Hej Fredrik!Ja, Tid kan hantera det du efterfrågar. Du kan lägga upp era egna typer av arbetstid och anställda kan sedanhämta upp er egenskapade tidstyp vid registrering.Du kan via vår hemsida prova på Tid gratis i 14 dagar vilket jag rekommenderar er att göra för eventuell lösning. 🙂/My
Hej!
Jag skulle bara vilja göra en uppdatering här som kanske kan hjälpa några av er!
I version 2020.0 av Visma Lön finns funktionen för digital signering med Visma Sign.
Då kan du skapa olika grupper för signering och sen skapa en sammanställning av lönerna och skicka för attest innan du låser, skickar lönebesked och betalar ut lönen.
Ni kan läsa mer om hur det funkar och se filmer där min kollega visar hur Visma Sign fungerar: Digital signering »
Hej!
Det går bra att läsa in en säkerhetskopia från Lön 300 till Lön 600. Observera att det inte går att göra tvärtom - läsa in en säkerhetskopia från Lön 600 till Lön 300 - klienten kan alltså inte fortsätta i sitt Lön 300 meden säkerhetskopiafrån Lön 600 om det skulle vara aktuellt längre fram. Spara en säkerhetskopia från Lön 300 om det någon gång är så att nivill läsa in denna i Lön 300 igen.
Mvh
Moa
Hej Anneli!
I hjälpavsnittet Egna lönearter beskriver vi hur du skapar en löneart för avgångsvederlag.
Sen klurar jag lite på det där med kompensationen.. Om jag förstår det rätt så ska kompensationen bara vara knuten till dom semesterdagarna som den anställde går miste om, och då tänker jag att löneart 3232 - Semesterersättning kanske funka? Det är en bruttolöneart med engångsskatt, påverkar fälten för kontant ersättning på AGI och bokförs på ett konto för semesterlöner. Vill du ha andra inställningar än detta så går det ju att kopiera även denna löenarten och göra justeringar.
Återkom om något är oklart 🙂
Lisa