Hej Annema,Som du är inne på så är det inget som vi har stöd för i programmet. Det du skulle kunna göra är att skapa egna lönearter som du endast använder för att registrera de belopp som avser den tid de arbetar i Norge. Det enklaste är om du skapar kopior av de lönearter som du vanligtvis använder dig av (exempelvis löneart 1106 för timlön). Dessa lönearter ska då inte redovisas till AGI vilket du ställer in på fliken 2. Övriga uppgifter på lönearten om du har Lön 600./Joanna
Hej Lotta,Den anställda ska kunna se de äldre lönespecifikationerna om du har gått in på hans konto och ändrat hans mejladress. Detta ska även den anställda kunna göra själv när han är inloggad på vismaspcs.se och klickar på Mina tjänster - Klickar på företagsnamnet högt upp till höger - Väljer Min användarprofil - Klickar på pennan och sedan på länken Ändra epostadress.Får ni inte det att fungera så rekommenderar jag att ni kontaktar oss på supportenHa en fortsatt fin dag! /Kristina
Hej Anna-Karin!De bilder man lägger upp under Personal- Anställda och på fliken1. Personuppgifter sparas i Katalogen Bilder som automatiskt skapas som en underkatalog i företagsmappen.Sökvägen för detta brukar vanligtvis varaC:\Programdata\SPCS\Visma Spcs löneprogram\SPCS_Lön_Ftg\BilderOm du inte vet din sökväg till företaget kan du i löneprogrammet gå under Hjälp- Om Visma Lön- Systeminfo. Den rätta sökvägen för att hitta bilderna är där det står Datakatalog, den sökvägen kan du högerklicka på och välja Öppna mapp så kommer utforskaren öppnas och du ser en mapp som heter Bilder och i den ska bilderna på de anställda finnas.Hoppas det var till hjälp för dig.//Amanda
Hej mijo,Vad kom ni överens om när ledigheten beviljades? Väljer du att att lägga in det som tjänstledighet blir frånvaron alltid ej semestergrundande men väljer du övrig frånvaro kan du styra om det ska vara semestergrundande frånvaro eller inte. Jag brukar alltid rekommendera att man kontrollerar med sitt avtal och följer deras rekommendationer./Kristina
Hej Johannes,I dokumentet Filformat för tidsredovisningsfil kan du läsa mer om hur filstrukturen ska se ut för att kunna läsas in i Visma Lön 300/600. Jag bifogar även dokumentet Tidsimport inställningar där du har möjlighet att testa 2 olika testfiler som går att importera till Övningsbolaget.Hoppas detta kan vara hjälp./Kristina