Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Maria, Det du skulle kunna göra i dagsläget är att betala utsemestertillägget manuellt till dessa anställda. Kopiera t ex löneart 3216 ”Semestertilläggbetalda semesterdagar” och markera att även semestervillkor 40 – ”TeknikavtaletIF Metall” ska kunna använda lönearten. Gör du detta måste du själv komma ihågatt justera ned värdet på löneart 6342 ”Semesterlön betald” när den anställdesedan tar ut sin semesterledighet. Jag ska försöka förklara lite hur det fungerar i programmetidag och varför vi gjort som vi gjort. I dagsläget hanterar vi inte att betala ut semestertilläggeti klump för en anställd som hamnar under gränsvärdet för semester. Den främstaanledningen till detta är att det blir rent tekniskt svårt i systemet att hakontroll över hur mycket semestertillägg som är utbetalt för en anställd somhamnar under gränsvärdet. Gränsvärdet för semestern måste då justeras ner vidsemesterledigheten med värdet för semestertillägget som betalades ut per dagtidigare under semesteråret. Ännu krångligare blir det om den anställdedessutom är berättigad till en rörlig del. Då ska den rörliga delen per dag,värdet för semestertillägget per dag och den återstående delen som betalas utvid ledigheten tillsammans bli värdet för den lägsta semesterdaglönen. Därför har vi lösningen att anställda som hamnar undergränsvärdet inte kan få utbetalt semestertillägget i klump. Däremot om de har tjänatin rörliga delar kommer dessa med och justerar ner gränsvärdet korrekt, så denrörliga delen och det som betalas ut vid semesterledigheten tillsammans blirlägsta semesterdaglönen. Denna lösning att anställda som ligger under gränsvärdetinte är berättigade till att få ut ett semestertillägg i klump är avstämt medTeknikföretagarna som tyckte det var ett rimligt antagande att göra. Men jag vet att denna synpunkt kommit uppinnan så vi har det med oss.
Hej,Det bästa är om man säkerhetskopierat innan man gör uppdateringen. Har du öppna lönekörningar? Har du inte det, kan ingenting hända. Har du en öppen lönekörning och någon förändring sker i samband med uppdateringen, får du i sådant fall ett meddelande om vad som skett.I övrigt? Ingenting, förutom välkommen till ett program med ytterligare funktionalitet och möjlighet att hantera större volymer=)/VIctor
Tack för hjälpen:-)