Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Kolla in vår förbättrade fakturering!
Hej @Iwarne Tack för att du hör av dig och för att du beskriver situationen så tydligt. Jag förstår verkligen att det här blir frustrerande när arbetet stoppas upp och underlag behöver göras om flera gånger. För att vi ska kunna hjälpa er vidare på ett bra sätt behöver dock supporten få möjlighet att koppla upp sig mot ert program och se exakt hur det ser ut hos er. Det är tyvärr inget vi kan göra här i forumet. När det gäller frågor som rör artiklar, överföringar och upplägg i både Tid & Projekt och Bokföring är telefonsupporten den snabbaste och mest effektiva vägen, just eftersom de kan felsöka direkt i er miljö. De kan hjälpa er reda ut artikelstrukturen, vad som ska vara synligt för medarbetare, samt titta på varför underlagen beter sig som de gör. Skulle det visa sig att det behövs en mer genomgripande genomgång kan de också guida er vidare kring vilka alternativ som finns. Välkommen att kontakta oss på 0470-70 60 00.
Hej @Peter Sjögren Energirör Tack för din fråga. För att kunna hjälpa dig vidare behöver vi reda ut hur ni arbetar i dag, eftersom det finns flera olika faktorer som påverkar hur bokföringsprojekt förs över till eEkonomi. Om integrationen mellan Visma Tid och Spiris Bokföring & Fakturering är aktiv ska ett bokföringsprojekt som sparas i Tid skickas vidare automatiskt. Däremot är det viktigt att skilja på projekt och bokföringsprojekt – endast bokföringsprojekt överförs till Bokföring & Fakturering/eEkonomi. Vi behöver därför veta lite mer om er uppsättning:• Har ni en aktiv integration, eller arbetar ni enbart via eget API? • Skapas bokföringsprojekten i Tid av API‑anropet, eller skapas de först som vanliga projekt och sedan som bokföringsprojekt? • Ska projekten även finnas i eEkonomi, eller räcker det att de finns i Tid och Bokföring & Fakturering? Eftersom detta kräver att vi går igenom er miljö och hur projekten skapas rekommenderar jag att ni ringer in till oss på supporten så hjälper vi er direkt. Ni når oss på 0470‑70 60 00 - varmt välkommen att höra av er!
Hej @SusannaHummerhielmTack för att du delar med dig av hur ni arbetar och vad ni saknar – det betyder mycket för oss att få höra. Jag förstår att det kan kännas frustrerande när rapporterna inte ger all information på det sätt ni önskar. I dagsläget finns det tyvärr ingen rapport som helt motsvarar det du beskriver, men jag har bett en kollega att kontakta dig direkt för att tillsammans se om vi kan hitta en lösning som fungerar bättre för er. Vi har även lyft ditt önskemål som ett förbättringsförslag så att vårt team kan titta närmare på det framöver. Vi vill att alla våra kunder ska känna sig sedda och hörda, och jag hoppas vi kan landa i något som underlättar ert arbete. /Tinna
Hej @Perbackman I Tid finns idag ingen funktion för att hantera flextid utan systemet hanterar endast ett allmänt tidssaldo. Det innebär att en ökning eller minskning av tidssaldot i Tid inte automatiskt påverkar de kompletterande lönearter ni har skapat i Lön 600 för flex (oavsett om ni kopplar via lönekod). På samma sätt kommer justeringar av exempelvis kompsaldo i Lön 600 inte att uppdatera tidssaldot i Tid. Förhoppningsvis ger detta klarhet kring hur systemen fungerar och vad som är möjligt i dagsläget. Lycka till med ert fortsatta arbete och ha en fin dag!