Nej, det görs inte. Det är kanske något som kan komma i en uppdatering kanske eftersom Riksbanken har API för att kunna ta ner information.I ditt fall hade jag starkt övervägt en integrationslösning för att minska ner arbetsbördan. Att behöva göra om arbetet som redan är gjort och finns tillgängligt i ett system är ett onödigt dubbelarbete samtidigt som du riskerar felstansningar under processen. Detta gäller som du själv har problem med, valutauppdateringar mellan systemen.....Prata med WooCommerce om de har någon integrationslösning som kan fungera för er. Jag misstänker att du inte har tillgång till deras plattform helt kostnadsfritt. En lite högre avgift till dem kan i slutänden spara pengar till dig och företaget....//Davor P
Hej HannaMattsson,Jag tänker mig att avstämningsfunktionen i programmet borde kunna hinta om vad det är som misstämmer. När du går in under Bokföring - Avstämning och väljer avstämningsdatum - klickar på stäm av så får du upp en rad för 2440. Finns det en differens i kolumnen längst till höger så klickar du på den och får mer information om vad som kan ha orsakat differensen. Det kan t.ex. vara att du har gjort någon manuell transaktion på ett reskontrakonto.Vi har två olika instruktioner för avstämningar i programmet - Dels den automatiska avstämningsfunktionen men även en manuell instruktion . Jag rekommenderar att du alltid kör den automatiska först då den brukar indikera vad som är fel.Hoppas detta kan underlätta din felsökning./Kristina
Hej Helge Lind,Anledningen till att du inte ser den överbetalda fakturans saldo på din reskontralista beror på att faktura är uppbokad med ett visst belopp och sedan betald med ett annat. Vid en avstämning skulle det blir en differens mellan reskontra och bokföring.För att få bort saldot går du in på fakturan och fliken Betalningar - Välj Ändra betalstatus och betala faktura. Om detta kommando inte är aktivt rekommenderar jag att du kontaktar oss så hjälper vi dig gärna.Jag kan tänka mig att olika program hanterar detta på olika sätt och jag har lyft ditt ärende med programansvarig hos oss.Ha en fin dag!/Kristina
Hej Philip,Har du ett negativt saldo på din kundfaktura så behöver du slutbetala fakturan i programmet. Det gör du enklast inne på kundfakturan - fliken betalningar. Du skriver att du bokat upp en skuld och då kanske det inte finns något negativt saldo på fakturan utan endast uppbokningen du gjorde? Har du inget saldo på fakturan räcker det med att du manuellt bokför bort skulden från 2420 så ska saken vara ur världen. Konto 3740 Öresavrundning borde fungera utmärkt! Och momsen tänker jag att du inte behöver blanda in i detta fallet.Ha en fin dag!/Kristina