Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Efter en stunds fixande och envishet i övningsbolaget så hittade jag en lösning! Bifogar skärmdumpar om någon ser tråden och vill använda samma lösning. I exemplet nedan bokförs både kursdifferens och bankkostnad med hjälp av upplagda koder under bortskrivning.
Har du fler företag och du vill använda våra internettjänster i dessa företag behöver du lägga till fler kundnummer
Hej! Först och främst, roligt att höra att du hängt med oss så länge!:) När det gäller ditt problem så kan jag inte återskapa det. Skulle du kunna beskriva mer detaljerat hur du gör när problemet uppstår? Jag skapade en faktura med flera rader och sedan raderade jag en rad i mitten, då hamnar jag på raden nedanför, så jag misstänker att du går tillväga på något annat sätt. Det som skedde 2017 var att vi bytte databas i programmet. Även om den gamla databasen fungerade för vissa kunder så var en ny databas en förutsättning för att vi skulle kunna framtidssäkra produkten. I och med att det är en helt ny grund i programmet så är det vissa saker som förändrats då databasen är uppbyggd på ett annat sätt. Vid en samlad bedömning så var det dock nödvändig insats dels för att programmet skulle kunna leva vidare många år till, men även för att vi skulle kunna införa önskemål som vi fått från er användare under en lång tid, men där vi begränsades i den förra databasen. Ett exempel på detta är sökfunktionen i kolumnerna i listorna som vi inte kunnat införa i den gamla databasen. /Joanna
Hej Joakim, Det finns ingen möjlighet att redigerarapporten Leveransbevakningslista utan då får du bygga den helt från början. Detta gäller för samtliga rapporter som ligger under utskrifter i programmet. Rapporterna som du kan läsa in via Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport - Markera katalogen SPCSRapp är redigeringsbara i rapportgeneratorn. I instruktionen Skapa rapport via rapportgeneratornbeskriver vi hur man går tillväga för den som är lite klurig och kan bygga rapporter själv. Att bygga sin egen rapport kan upplevas svårt och eftersom vi inte har support på rapportgeneratorn så har du även möjlighet att vända dig till någon av våra duktiga partners där du kan beställa en skräddarsydd rapport efter era behov. Vår partneravdelning hjälper dig gärna att hitta en lämplig kandidat för uppdraget eller så söker du själv via vår sida Hitta en återförsäljare. Önskar dig en fin eftermiddag! /Tinna
Hej, Du har ingen möjlighet att ändra formatet men det du kan göra är att få programmet att acceptera formatet genom att du gör såhär: Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar - Medlemmar - Ta bort bocken för "Kontrollera att ett riktigt personnummer har angivits". Prova så hoppas jag att det kan underlätta för dig. /Tinna