Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Ditt kundrabbat-konto ska inte ha någon momsrapportkod. Momskontrollen ska i det här fallet stämma av momsen mot försäljningssumman som uppstår på ditt Försäljningskonto, beskattningsunderlaget ska med andra ord vara priset minus rabatten.I programmet kan du lägga in radrabatt på faktura vilket gör att rabatten inte bokförs, eller en fakturarabatt där rabatten blir bokförd på det konto som i ditt fall är 3732, och som du anger Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Kontonummer - Given rabatt, har du EU och Export fakturor kan du även här särskilja på dessa genom att välja andra konton för Given rabatt export och Given rabatt EU.Ovan gäller när det är vanlig avtalad rabatt när det är direkt på fakturan, så som volymrabatt, trogen kund rabatt .För andra rabatter än fakturarabatter finns en valmöjlighet.Om ni t.ex. ger bonus, rabatt eller återbäring i efterhand till kund, kan moms ha redovisats i en tidigare redovisningsperiod på ett underlag som är priset före rabatten. I sådana fall ska korrigering göras i den redovisningsperiod då ni ger rabatten till kunden.EnKreditfakturan är en förutsättning för att ni ska ha rätt att minska den utgående momsen./Mia
Om du inte vill programmera själv så kan vi som är integrationspartner skapa att program för inläsning av order. Maila på info@avazon.se
Du bör kontakta fakturautställaren och be dem ange VAT #.Sen använder du följande konton:2615 - Utgående moms EU2645 - beräknad ingående moms EU4056 - Inköp vara/tjänst EUFöretaget måste även notera DITT företags VAT # så att de kan redovisa försäljningen till danska SKAT.Davor
En variant är att använda fjärrskrivbord så att man kan komma in på datorn med Administration 500.Detta förutsätter dock att man har Windows PRO i datorn.Ett andra alternativ är att använda TEAMVIEWER som gör nästan samma sak.Davor
Hejsan!Tyvärr finns det ingen lösning för detta då det inte fungerar att ange en e-postadress till AutoInvoice, när det gäller fakturor som skickas från programmet går det inte att skicka till en e-postadress.Har du kontaktat "Bygglet" för att kontrollera om det går att göra en förändring i integrationen och att mer information överförs så att du på så sätt kan slippa dubbelarbetet med fakturorna?