Hej!För att det skall fungera för dig att skicka kundfakturor via mail till dina kunder måste det finnas ett fast installerat mailprogram, helst outlook på din dator med ett standardkonto förvalt.Du bör i exempelvis outlook, kunna ställa in din hotmail och ange den som standardkonto, därefter skall det gå att skicka fakturor via mailen.Tack för din fråga!/Carl
Jag hade gått in på verifikationen och strukit raden för 1930 och lagt till en identisk rad för 1940. Du ser inte detta på själva fakturan, men det blir korrekt i bokföringen.
Tack för tipset men det funkade inte. Kom på att ändra vid utskriften till "Lagervara" uppe i "ordning". Nu kommer bara de varor som är lagervara ut på plocklistan 🙂
Hej,Det finns två vägar att gå.I båda fallen hade jag först korrigerat verifikationen "1510". Detta för att det alltid blir lite problematiskt när man använder reskontran bara i "ena ledet"Sen skapar du kreditfakturor för de fakturor som blev förväxlade.Skapa nya fakturor på båda kundernaDirektkvittera den fakturan som INTE fick betalningen bokad.Den andra fakturan sätter du kreditfakturan som betald mot OBS-KontoNär sen kunden betalar fakturan så registrerar du betalningen mot OBS kontot och INTE mot "1930"Variant två är att du bara gör en bokning av den "felbetalda" fakturan mot OBS kontot.När den sen blir betald av "rätt" kund registrerar du betalningen mot OBS kontot istället för "1930"Hoppas att jag inte rörde till det nu......Davor
Hej,Vi har haft önskemål om att ränteraden ska komma in per automatik som betalrad för att slippa sköta det manuellt. Så för att förenkla i ert arbete kan jag rekommendera att uppdatera till nyaste versionen som precis kommit med denna nyhet, version 2016.0 - andra nyheter ni kan hitta i Versionsnyheterna för Visma Administrationär även hur ni kan spara tid med scanning via Visma Autoinvoice./Mia