Hej igen, Har sedan jag började sälja på Amazon förrförra året haft ett mer eller mindre h-e, det känns som om samtliga bolag från USA inkl. Tesla anser att de gör som de vill och skiter i alla andra länder. Nu har det tyvärr gått så långt att jag snart får ett sammanbrott men måste enligt svensk lag uppfylla MINA skyldigheter. I augusti förra året blev Amazon äntligen momsregistrerade i Sverige vilket underlättar mycket enmbart detta men det är fortfarande så att det är en djungel i hur man skall bokföra deras kostnader vilket gör det väldigt lätt för att man gör fel. I vårt fall får vi kontinuerligt utbetalningar av det som vi netto har sålt under en viss period, detta är enkelt att kontera då det enbart består av försäljning inkl. moms. Utöver detta så betalar vi en stor summa i kostnader till dem som de redovisar varje månad och med underlag. Vårt problem är dock så att när vi skall bokföra dessa kostnader så har de redan dragits av från summan som vi får utbetalt. Det innebär att när jag skall bokför dessa kostnader så har jag fem val, se bifogat: Eget utlägg Bankkonto Skattekonto etc. Vilket konto skall jag bokföra detta på??? De har ju inte fått någon betalning utan enbart dragit kostnaden innan utbetalningen, som dessutom framgår väldigt otydligt. JAG BEHÖVER HJÄLP - HJÄÄÄLPPP!!! //Christer
... Visa mer