Hej, Jag håller på att gå igenom kontrollfrågorna i Årsavstämningen och en av säger så här: "Finns det kostnader som är bokförda på räkenskapsåret du ska avsluta men som hör till nästa räkenskapsår? Om kostnaderna överstiger 5000 kr ska de periodiseras vid bokslutet. Det kan exempelvis vara kostnader för licenser, försäkringspremier eller hyra. Gör så här: Utgå från listan över alla leverantörsfakturor. Gå igenom och öppna de leverantörsfakturor som ska periodiseras en i taget. Lägg till periodisering av fakturan med funktionen Periodisera som finns under Åtgärder. Genomför därefter periodiseringen under Bokföring - Verifikationer - Kommande periodiseringar." Jag har registrerat fakturan på lokalhyran för januari i december men själva betalningen är gjord och bokfört i januari . Spontant känner jag att jag inte borde göra något extra, men jag blev osäker och ville kolla med experterna här ifall jag behöver göra något. Är allt i sin ordning? Min följdfråga är ifall betalningen hade gjorts och bokförts i december, hade jag då behövt periodisera den? Mvh Ali
... Visa mer