Ett tips här är att lägga upp inköpen som kvitton eller leverantörsfakturor och där lägga upp din bokföringsmall. Finns nog säkert färdiga mallar där annars. Då bör du bara kunna bokföra själva betalningen av kvittot i kassa/banktransaktionen. Skapar du kvitto/fakturan först så bör dessutom ev banktransaktion bli grön så att bu bara behöver trycka på bokför. Att göra det som en leverantörsfaktura kan ju kosta 3,50 per faktura beroende på hur du arbetar, men då får du samlat dina inköp på leverantören och kan även få fram statistik på hur mycket du köper från leverantöre. Lycka till med detta!
... Visa mer