Nu har jag själv använt Autoinvoice i många år så kan inte bedöma hur bra den "inbyggda" tolkningen varit eller är i detta nu. Men, ja, skall man ta betalt för en funktion som bygger på tolkning så skall det väl till att tolkningen blir rätt. Vilket den inte tycks vara av de inlägg jag sett här på forumet? Eller? Jag kan tänka mig det är just risken för brister i tolkningen som Spiris inte (ännu?) tar betalt vid tolkningstillfället utan först om användaren använder den information tolkningen gett till användaren. Teoretiskt kan man falla tillbaka på att blir inte tolkningen tillräckligt bra så kan användaren "backa ur" och göra en manuell bokföring. Och det är här jag tycker det hela faller isär rent UI/UX-mässigt. Det blir ryckigt för mig som användare om jag skall gör olika ibland. För att inte tala om att ha en knapp som samtidigt är en flervals-funktion. Och det faktum att..... nä, nu skal jag logga ut tror jag. 🙂 Trevlig helg.
... Visa mer