Hej @Helene Struthers ! Jag återkommer i tråden och har återigen avmarkerat den som löst, då jag inte anser att frågan är besvarad. Det som skulle kunna få mig att markera den som löst är om det kommer genomtänkta och tydliga svar från er – svar som gör det möjligt att utvärdera om man kan lita på er som företag och er affärsmodell. Så du som produktansvarig får följande frågor: Framledes: Kommer ni att införa fler förändringar där ni tar bort befintliga funktioner och ersätter dem med nya, mer utvecklade versioner som ni sedan tar betalt för? Är detta den modell ni kommer att följa framöver – att funktioner läggs till i produkten utan möjlighet för användaren att välja, och att dessa sedan börjar kosta? Prenumerationsmodellen: Produkten är baserad på en prenumeration (vilket jag tidigare ifrågasatt, då det inte verkar inkludera kontinuerlig utveckling). Hur motiverar ni i denna modell att ta bort en befintlig funktion och ersätta den med en som innebär en extra kostnad? Tillägg istället för ersättning: Varför gör ni inte sådana förändringar som tillägg? Det vill säga, att användare får behålla den funktion de redan har, och att den nya versionen erbjuds som ett valbart tillägg? Det finns historik av liknande förändringar som upplevts som negativa - "fel låt vann", t.ex. lönemodulen, startsidan (som för många inte längre får plats på höjden), och nu detta med tolkningen. Har ni någon policy som hindrar er från att ge tydliga och konstruktiva svar på användarnas återkoppling? Av nyfikenhet, misstänker starkt att ni inte svarar på denna. Hur många tolkningar per dag beräknar ni går igenom er 3,50kr avgift? Tråden svängde in på om det gick att komma runt avgiften eftersom den gamla som ingick tas bort. Du skrev: Hantera leverantörsfaktura - kostnad om du väljer att bokföra med hjälp av bildunderlaget/tolkad data. Du kan annars låta fakturan ligga kvar i Bildunderlag och koppla till en redan bokförd händelse, om du inte vill nyttja tolkningen för att bokföra. Ser ni inte själva hur orimligt detta är? Ni tar bort en funktion, och för att undvika en ny kostnad måste användaren nu genomföra en betydligt mer omständlig rutin än tidigare. En ytterligare fråga – denna gång om forumet här: Hur kommer det sig att andra än trådskaparen kan markera en tråd som löst? Jag har svårt att se logiken i det. Det borde väl vara den som skapat tråden som avgör när frågan är besvarad eller problemet löst? Att någon annan kan markera en tråd som löst riskerar att ge en felaktig bild av att frågan är hanterad, trots att trådskaparen fortfarande väntar på svar eller inte är nöjd med det som getts. Mvh,
... Visa mer