Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @CI Import AB Tyvärr har vi inte möjlighet att besvara frågor som rör Webshop/Webshop+ här i forumet. För att få hjälp med dina frågor behöver du i stället kontakta vår support på 0470‑70 60 00. Välkommen!
Om du har aktivetat Projekt i programmet och kostnadsför mot projekten, kan du ta ut en vanlig resultatrapport och filtrera på projekt. Jag gissar att du kanske redan använder resultatenheter, men Projekt är ytterligare en dimension. Har du projekt aktiverat, lägger du projekt både på intäktssidan vid fakturering och på kostnadssidan vid inköp. Då behöver du bara skriva ut resultatrapporter per projekt och slipper göra som ovan om jag tolkat din fråga korrekt.Kräver lite diciplin, att man verkligen lägger intäkter och kostnader på projekt, men man kan även ha en säkerhetskoll; skriver man ut en resultatrapport och aktivt väljer att skriva ut poster utan projektkoppling, ser man vilka man missat och kan enkelt hitta dessa verifikat och lägga in rätt projekt på dem. Då blir det inte fel. Man kan även lägga på en tvingande projektkoppling, så att man inte kan kontera utan att lägga in projektnumret. Till sist får man en sån rutin på det här att det går med blixtens hastighet varje månad!Lycka till och hör gärna av dig om vad du tror om det här.Mvh Lena
Hej @Ulla-Britt F Tack för din fråga. Vi har tyvärr ingen information i forumet om några uppdateringar som skulle påverka webbshoppen på det sätt du beskriver. För att kunna undersöka detta närmare och se vad som kan ligga bakom förändringarna rekommenderar vi att du kontaktar vår support direkt på 0470‑70 60 00, så hjälper vi dig vidare. Välkommen!
Hejså det svaret innan om att man kan använda e-faktura fast att kunden inte har det är då fel eller missförstod jag svaret?..Det är tråkigt att ni inte prioriterar mejl utskick..Så konkret är detta:Ni har inte kommit någon vart med egen SMTP Server implementering då ni haft andra saker för er i visma programmet. Vilket är bra Dock så känns det att ni försöker trycka folk mot er Online tjänst vilket är en ok lösning om funktionerna finns där. Dock så finns dom inte där för oss..Då vi skickar fakturor 30-90 dagar innan fakturan gäller. det som är under visma administration avtals och när man går in på ett avtal så är det Fakturadag: jag menar -30 eller -90 vissa -120 då det tar längre tid i stora företag att fakturan går igenom.Jag tycker ni bör kolla på en lösning i detta då det är en viktig funktion att ha.Vi fakturerar runt 30-50 fakturor i veckan dom flesta har vi fått över till e-post eller e-faktura.Förstår att er e-mail funktion finns men dom flesta kanske har policys eller andra saker som säger att ni behöver skicka mejl via detta sättet antingen via en egen SMTP server eller något sådant. då ni förlitar er på Outlook (Vilket jag tycker är helt ok när/om den fungerar). Men jag skapade detta ärende 2022 så Borde ni nu ha fått tid till att titta på detta.Alternativt tillåt användare som har kunskapen att göra egna tillägg så att man kan utveckla egna system som tar hand om eposten etc..Det finns ju Thunderbird som epost klient. vet ej hur den fungerar idag då jag inte testat den.Men den bästa lösningen är att gör en funktion som tillåter oss att ange en SMTP server från programmet sen behöver det ju inte skicka iväg fakturorna direkt utan en process som ligger i bakgrunden som en tjänst eller liknande som skickar iväg mejlen i lugn och ro då dom flesta SMTP servrar har en begränsning på hur fort mejl tas emot.Då det inte finns något likt Visma Administration så är detta ett viktigt program för många som inte kan gå online.Jag litar inte riktigt på "molnet" då det bara är en annan persons dator.jag och jag tror många andra vill ha kontroll om det blir en audit på vart datan finns och vem som har tillgång till den blir mer och mer vanligt så vill man kunna visa HÄR är datan.då man hör mer och mer stora företag blir hackade och kund data läckt.
Hejkan vara bra att veta:Rotavdraget återgår till 30 procent av arbetskostnaden den 1 januari 2026.För att beviljas 50 procent i rotavdrag måste betalning ha skett senast 31 december 2025. Ansökan ska ha kommit in till Skatteverket senast 31 januari 2026 och arbetet ska vara färdigställt när ansökan skickas in.Källa:https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/rotarbeteochrutarbete.4.2e56d4ba1202f95012080002966.html