Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jo det var väl det jag trodde, även om jag hoppades på en smygväg.Då blir det så. Tack!
Hej igen @Bosse_20 Vi förstår att det kan vara svårt att ringa in när man har ett hektiskt schema med många möten.För att vi ska kunna skapa ett ärende och påbörja felsökningen behöver vi dock att du ringer in till vår support. Det sällan är kö vid öppningstiden klockan 9, så det kan vara ett bra tillfälle att ringa in innan dina möten startar. Vi vill alltid göra vårt bästa för att hjälpa dig och är tacksamma för din förståelse. Välkommen att kontakta supporten.
Hej @Gunilla-57 Tack för din fråga. För att hantera en leverantörsfaktura som inte ska betalas och när får en kreditfaktura från din leverantör så kan du följa stegen nedan: Registrera Kreditfaktura:Gå till Inköp - Leverantörsfakturor - Ny leverantörsfakturaVälj leverantören som utfärdat kreditfakturanMarkera rutan KreditfakturaFyll i uppgifterna från den mottagna kreditfakturan.Klicka på Bokför för att registrera kreditfakturan. Kvittning mot Befintlig Faktura:Om krediten ska kvittas mot en befintlig faktura, gå till listan över fakturor.Markera den relevanta fakturan.Välj Åtgärder - Kvitta.Sök fram och välj den faktura som krediten ska kvittas mot.Klicka på Bokför. Detta skapar en kvittningsverifikation där de två fakturorna balanserar varandra. Lycka till och om du vill att vi kikar på det tillsammans så är du alltid välkommen att slå en signal till supporten. Ha en fin eftermiddag!
Har du skapat en faktura i programmet, eller bara använt reskontrabokning av fakturor som du skapat utanför programmet? Har du kanske den variant av eEkonomi som bara innehåller bokföring? Om det är så är det manuell bokföring av inbetalningarna som gäller, där du debiterar bankkontot och krediterar konto 1510 Kundfordringar.
HejDå det blir en bankhändelse så skall du bokföra detta när pengarna dras från banken.Summan för momsen vet du om så betalar du in den i förväg så boför du den precis som du skrev 1930 kredit 2650 DebetSkatten kan du bokföra mot konto 2012 när den betalas in./Joachim
Awesome