Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack så mycket Joachim! Till slut bokförde jag bidragen som en intäkt som du nämnde, och kostnaden för uppförandet som en arrende. Då bokar bort varandra då vi inte har någon påverkan på resultaträkningen eftersom bidragen användes direkt för att betala tillbaka kostnaden för beachplanerna. Mvh Craig
tror jag fixade nu, tack. Med vänlig hälsning,
HejDet går absolut och be om kvitto och sedan ersätta den anställde för det som friskvård./Joachim
HejBorde rimligen inte vara någon moms på insättningen av klientmedel. Då detta är kapital som ni som företag inte ägar utan förvaltar temporärt under en period. Så skall inte bokföra som någon intäkt eller kosntad vilket då inte kan påverka moms."Vad är klientmedel? Klientmedel kan enklast förklaras som att ett företag har pengar på sina konton men att pengarna faktiskt ägs av någon annan. Normalt sätt är detta något som enbart är temporärt och företaget agerar mellanhand innan de flyttas vidare till den faktiska ägaren."Slog mig nu när jag kikade mer på detta att insättningen bör bokföras upp som en skuld först på konto 28301990 använder du sedan om du fysiskt flyttar pengarna till ett annat bankkonto för att särskilja summan från era egna likvida medel.Så insättningen bokförs så här1930 bank debet2830 Avräkning för annans räkning KreditFlyttar ni sedan pengarna till ett separat bankkonto för klientmedel.1930 Kredit1990 Debet/Joachim
Hej igen!Tack för ditt svar. Ska jag kontakta er här igen när det är dags för flytten?Ja men kalas, där ser jag ju att artikelregister följer med. (antara att det är dessa koder?)//Alexander
Awesome