Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej@Banton! Har lite följdfrågor. Det första är om det är en faktura med utländsk valuta? Om ja, då behöver bankhändelsen ändras så bankhändelsen också ligger med samma valuta. Ändra bankhändelse kan du göra i Kassa och Bankhändelser - klicka på raden för denna bankhändelse och välj ändra (under matcha/bokför).Om fakturan och bankhändelsen inte är i samma valuta kan de inte hitta varandra och därmed inte matchas.Hoppas det var till hjälp och att du lyckas matcha din händelse mot fakturan.
Håller definitivt med!!/Elisabet
Om du har Faktureringsmetoden så kan du enkelt gå till Bokföring - Momsredovisning - Ny momsredovisning så står det i ruta 49 vad momsskulden är för denna period även om du inte är helt klar.Annars kan du även kolla under Bokföring - Kontoanalys - fliken Balansräkning och scrolla ner till 26-kontona. Skulden är utgående moms minus ingående.
Hej Anna, Jag har liknande problem men jag har betalat från bankkontot och inte kassakonto. När jag vill skapa ny bankhändelse får jag meddelande att det inte går att registrera manuella bankhändelse eftersom bankhändelser hämtas per automatik via integrationen med min bank.
Tackar, då kör vi vidare med 1580😀
Awesome