Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Precis som Annica skriver med tillägget att du bokför det på det sättet som du skulle ha gjort för två år sedan. Om det är en intäkt som missats så bokför du det nu som en intäkt och om det är moms på intäkten så bokför du den också. Jag utgår från att det är ett relativt litet belopp som missats för annars bör man göra en momsrättelse i rätt period men risken är att du snurrar till det och det blir dubbelt om man inte har full koll 😬
Att göra en omstart är verkligen absolut en sista utväg om det verkligen inte går att lösa på annat sätt. Du tappar allt och har bara verifikationer och lösa bilder kvar. Detta är att jämföra med att du skulle ha bytt från ett annat bokföringsprogram och då är detta den första momsrapporten i Visma eEkonomi. Så det stämmer som det står att det är den första momsrapporten 😅
Hej@MichelleMTStort tack för ditt svar angående mina två frågor.Okej jag förstår, då får vi fixa så att den attestanten får mejl när det finns fakturor att attestera.Det verkar ändå inte riktigt fungera tycker jag... Jag har under en leverantör angett tre namn och valt "Attestera enligt följande ordning". Jag som är först bland de namnen kan skapa en leverantörsfaktura så att den hamnar i utkastet, sedan klickade jag på "Skicka för attest", men det verkar som att jag även kan göra steget efteråt, det vill säga "Attestera och bokföra". Går det att få till så att inte samma person har möjlighet att göra alla stegen själv, typ som en spärr på vissa moment? Jag vet inte om det är lättare att visa på något sätt? Verkar inte riktigt fungera med den ordningen som vi skapat. Har vi missat något? Vi har ändrat inställningarna under bokföringsuppgifter.Tack på förhand.
Hej@Sofia_Vår support vill gärna hjälpa dig vidare med detta. Jag skulle föreslå att bästa sättet för att komma vidare skulle vara att titta på det tillsammans.Programsupport Ring vår grymma programsupport på nummer: 0470-70 62 00Måndag -Fredag: 8-12 och 13-15.30
Hej@Tinna GunnarssonJag har samma problem, och vill bara dubbelkolla. Det är alltså riktig att den första momsperioden efter omstart inte är den första som företaget har haft? När jag ska göra min första momsredovisning efter omstarten får jag en varning som säger att "Datumet kommer att fungera som ett startdatum för framtida momssammanställningar". Har det någon konsekvens för framtiden?Vänliga hälsningar,Sofia
Awesome