Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Leif Widman Det stämmer - alla belopp på fakturan kommer visas inklusive moms för de kunder/medlemmar där du i kundregistret vid kundtyp valt att det är en privatperson. Trevlig kväll /Tinna
HejKan du skicka din mailadress till casperkonig@gmail.comVänliga hälsningarRoffaK
HejI Visma går du in på Momsredovisningar och Åtgärder. Välj Ångra och kör en ny.På skatteverket går du in på Momsdeklarationer och "Rätta momsdeklaration". Det kan också fungera att skicka in en ny fil men jag föredrar att rätta manuellt.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej @Veronika2020! Snyggt att du löste det! Jag förstår hur du tänker, men arbetsgivardeklarationen är inte samma sak som en leverantörsfaktura. Jag ser att du har Lön Direkt, då skapas arbetsgivardeklarationen automatiskt i samband med att du skapar en lönekörning. När du har bokfört den i Lön Direkt så skapas en verifikation och bokförs automatiskt i Visma eEkonomi. Det ska alltså inte ställa till något för dig. Om du vill läsa processen för Arbetsgivardeklarationen i Lön Direkt så länkar jag till hjälpavsnittet Arbetsgivardeklaration (AGI) där du hittar all info. Hoppas att jag kunde hjälpa dig reda ut några frågetecken, återkom annars 🙂 /Tinne
Hej igen @C J V E, tack för att du återkopplar. Och känn dig inte långsam 🙂 Som du skriver hade du tidigare eEkonomi Payslip, vilket mycket riktigt ersattes av Visma Lön Direkt. Eftersom det är en nettoersättning som du betalar ut på löneutbetalningen så bör det vara en och samma händelse (dvs löneutbetalningen), och du kan då lägga in kvittot för hyran på verifikationen för löneutbetalningen. Om du tycker att det inte känns helt rätt att det blir en händelse och vill felsöka i det tänker jag att du kan slå en signal till mina kollegor på supporten, de kan nämligen koppla upp sig mot din miljö och kika på varför det blir så. Återkom gärna om du funderar över något mer! /Tinne
Awesome