Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @EbSoMa! Om du har inställningen Engångsskatt - Beräknad under fliken Skatt på den anställde så gör programmet en uträkning utifrån hittills utbetald lön under det aktuella beskattningsåret, och det är den procentsatsen som visas på lönebeskedet. Engångsbelopp som läggs på ovanpå den ordinarie lönen vid enstaka tillfällen ska beskattas med engångsskatt,Därför har alla olika procentsatser eftersom de har förmodligen fått utbetalt olika mycket. Så länge du har valt Tabellskatt på den anställde beräknas skatten utifrån den skattetabell som är vald. Ha det fint! // Anton
Åh jävlar vad dum i huvet jag är!Tack så hemskt mycket! Jag höll uppriktigt på att bryta ihop!
Hej @MonicaW! Tack för att du delar med dig. Om du inte redan har skickat in ditt förbättringsförslag till oss så gör du det via knappen Feedback och förslag i Visma eEkonomi: Hoppas att du får en fin helg! /Tinne
Hej @Fd medlem När du använder tjänsten Visma Lön Direkt så ser du inte längre lönebesked skapade i tjänsten VIsma eEkonomi Lönebesked. Men däremot kan du skriva ut rapporten Underlag för tidigare utbetalda löner. Rapporten hittar du under Lön Direkt - Rapporter - Underlag för tidigare utbetalda löner i eEkonomi Lönebesked och den visar löner utbetalda sedan den 1 januari 2013. Hoppas den kan hjälpa dig och att vi ses i forumet snart igen. //Tinna
Hej @Fd medlem Skönt att du fixat inställningen från kontant till 1930 så slipper du allt krångel nästa månad. Bra jobbat! Det finns ett par olika lösningar för att matcha utbetalningen och men personligen kanske jag skulle ha valt att göra så här: Nu när det redan blivit bokfört mot 1910 så går det att matcha den befintliga bankhändelsen på företagskontot mot Överföring mellan egna bankkonton och välja Kassakontot i det läget. Då blir det ändå korrekt bokfört och pengarna har bara "mellanlandat" på kassakontot. För vidare frågor rekommenderar jag att du slår supporten en signal så visar vi dig gärna i ditt program. Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver //Tinna
Awesome