Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Tobias0! Det stämmer att detta är en ny funktion i programmet. Du kan mejla underlag till adressen som genererats under Inköp - Bildunderlag och skicka samt vidarebefordra kvitton från Google och Facebook till den mejladressen. Jag kan dock inte svara på hur det ser ut hos Google och Facebook gällande automatisk import - för om jag förstod dig rätt så vill du att Google och Facebook automatiskt exporterar kvitton från dem till din mejladress som du genererade i programmet? Vi har ingen funktion för att ställa in detta i Visma eEkonomi, så mitt tips är att kontakta Google och Facebook och se om de har en funktion för att automatiskt exportera kvitton från deras system till mejladressen. I hjälpavsnittet Läs in bildunderlag kan du läsa mer om funktionen. Om jag har missförstått frågan eller om du har några ytterligare funderingar får du gärna återkomma så kikar vi på det. Önskar dig en fin helg! /Tinne
Hej @JohanWenn För att skicka eller ta emot e-fakturor i Visma eEkonomi Smart behövs i regel inget GLN-nummer. I de flesta fall, när GLN efterfrågas, räcker det att informera om att du kan ta emot e-fakturor, att du uppger ditt organisationsnummer (ID) och att InExchange är din VAN-operatör. Har du behov av att få e-fakturor skickade till flera olika adresser inom företaget så behöver du GLN-nummer. Läs mer om detta i forumtråden GLN - vad är det? Peppol-ID är en slags identifiering av den som är ansluten till Peppol och varje mottagare har sitt eget Peppol-ID. Ett Peppol-ID består av två delar, ett prefix (till exempel 0007) som bestämmer vad den sista delen i identifieringen är för typ av data. Exempel 0007:XXXXXXXXXX (svenskt organisationsnummer) Formatet som Visma eEkonomi Smart använder för att skicka och ta emot e-fakturor heter S-EDI. Detta görs sedan om av InExchange till formatet Svefaktura, som passar mottagarens ekonomisystem. Behöver du eller din leverantör mer information än ovan så bara återkom så kan vi säkert lösa detta tillsammans. Ha en fin dag! //Tinna
Hej@ejvor_ Den frågan behöver du nästan ställa till den som bett dig att ta fram uppgifterna. Hoppas det löser sig och välkommen tillbakak till forumet. //Tinna
Hej@Susanne32 Nu ska allt vara korrekt och länken fungera. Tusen tack för att du hörde av dig. Trevlig kväll! //Tinna
Tack för svaret och jodå jag har gått igenom dem, det jag försökte säga var att summeringen inte stämmer. Sen har jag mängder med åsikter om den här modulen. Otroligt mer komplicerad än den förra versionen och inte helt logisk.
Awesome