Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack,då tror jag problemet ligger på banken och har med behörigheter att göra.jag undersöker vidare, tack!mvhjessica
Hej,Du bör bokföra betalningen som förskott till leverantör på tex 1480 och sedan när du får en faktura "betalar" du den mot förskottsbetalningen. Om det är en svensk leverantör blir det då rätt med momsavdraget - en orderbekräftelse duger inte som underlag för momsen, det ska vara kvitto eller faktura.
Hej och tack för ditt svar. Bra att beta))))😊
Nej, du kan inte få fram det monetära tullvärdet innan produkten kommit in i landet.Du matchar bankhändelsen i SEK men du markerar den, klickar i att det är en utlandsbetalning, skriver in valutan och beloppet i GBP så löser programmet det hela.
Hej! Tänker mig att eftersom du har enmomsskuld från förra året bör den återfinnas uppbokad på konto 2650. Ska du betala pengar tillSkatteverketgör du utbetalningen via din internetbank. Eftersom du driver en enskild firma använder du ditt privata skattekonto. Det innebär även att du kan välja om du vill betala momsen med privata medel eller företagets pengar. Hur dubokförbetalningen av momsskulden beror på om du betalar den med dina egna pengar eller med företagets pengar. I programhjälpen finns en instruktion som heter Checklista - momsredovisning för enskild firma. Här kan du under punkt 7 läsa exakt hur du ska göra. Hoppas detta underlättar dina funderingar och som vanligt är du alltid välkommen att höra av dig till oss! /Tinna
Awesome