Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Nathalie! Detta är inte helt lätt att svara på utan att se hur verifikationerna har sett utpå respektive år när momsrapporterna skapats men ska försöka hjälpa dig så gott som möjligt. Precis som du skriver så ska inte momsen redovisas igen om den redan redovisats i decembers momsredovisningom det inte skett en faktiskt ändring på verifikationen, tex ändring av momskod eller annan korrigering men det är som sagt inte helt lätt att säga vad som skett just hos dig. Det som styr vad som kommer med på momsrapporten är momskoden på kontot i verifikationen, momskoden bestämmer också vilken ruta som kommer påverkas men som sagt så är det märkligt att beloppet från verifikationen kommer med om det redan redovisats en månad tidigare. Är det exakt samma verifikation som redovisas igen? Har det skett några ändringar på verifikationen mellan momsrapporten Q4 2020 och Q1 2021? En snabblösning skulle kunna vara att ta bort momskoden på kontot,så länge du vet att beloppet verkligen inte ska komma med på momsrapporten och att resterande bokföring är korrekt. Det går att genomföra sålänge bokföringsperioden inte är låstgenom att gå till Bokföring - Verifikationer- klicka på verifikationen det gäller - Redigera, En annan tanke är att du kontaktar oss på supporten via chatt eller telefon, så vi kan kika på det tillsammans med dig i din miljö. Programsupporten kan inte hjälpa dig med din bokföring men kan möjligtvis snabbt se vad som gör att programmet hämtat beloppet till momsredovisningen igen. Jag hoppas detta kan hjälpa dig en bit på vägen! 🙂 /My
Det är uppe och springer igen.Frustrerande att man inte kan inges känslan att man rapporterat felet.Tack!
Det måste gå att ordna så att man kan styra var på datorn ett bolags utskrifter hamnar. Det är irriterande och tidskrävande att behöva gå till "nedladdade filer" och flytta runt filer på datorn, särskilt om man hanterar flera bolag och fakturor/ver kan ha samma nummer i olika bolag.
Hej Urban, I programhjälpen *Ansök om rot-/rutavdrag kan du läsa om hur du ska gå tillväga för att skapa filen till Skatteverket. Kanske har du redan gjort detta massor av gånger men eftersom vi inte har så mycket information att felsöka efter så tänkte jag att det kan vara en bra början att du kikar iinstruktionen. Du skriver att fakturorna är delbetalda och det är lite svårt att veta om du menar att kunden har betalt hela sin del eller om du menar att kunden endast har delbetalat sin del av fakturan.Det är först när kunden betalat hela sin del av fakturan som du kan ansöka om pengar frånSkatteverket. Du måste alltså registrera kundens betalning i programmet för att det ska fungera att skapa filen. Om detta inte hjälpervill jag att du återkommer, gärna med lite mer detaljer såsom felmeddelande så ska vi nog kunna lösa detta tillsammans. Glad Påsk! /Tinna * Länk uppdaterad av moderator
Hejsan! Om jag förstår dig rätt så använder ni Visma Påminnelse direkt och då är det närdu loggar in i Visma Påminnelse Direkt som du kanfölja dittärendestatus från det att den förfallna fakturan hämtats till det att ärendet avslutats. I vårt skriva hjälpdokumentVisma Påminnelse Direktfinns mer information men även länkar till vanliga frågor och svar, skulle du ha andra frågor eller funderingar så finns det svar på det mesta kring tjänsten där. Ha en fin dag! /My
Awesome