Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Lösningen:Under menyn Inställningar -> Företagsinställningar och fliken "Bokföringsuppgifter" skall valet under "Avskrivningsinställningar" vara på månadsvis förstås. Oklart varför detta ändrat sig till "Årsvis". Under Bokföring -> Inventarier klickar man på Inventarien så att den fälls ut, klickar på "statistik" och sedan klickar man på den senaste händelsen (i mitt fall den felaktiga årsavskrivningen per den 31/12-19) och sedan på "Ångra". Det är bara den senaste händelsen som går att ångra. Efter det kunde jag göra avskrivningar månadsvis på nytt igen.
Debet Lämnade rabatter se i din kontoplan , 3730 finns i Adm 2000Kredit 2990 Upplupna kostnaderMikael
Hej Dalbery,Vi har ingen särskild kontoplan att importera idag för taxibranschen. Utan du kan precis som Fredrik skriver välja att aktivera konton eller skapa egna konton under Inställningar - Kontoplan.Vill du aktivera ett konto kan du söka efter det i sökrutan och då är det viktigt att bocka i rutan Visa även inaktiva poster.Klicka sedan på det valda kontot och redigera. Sedan bockar du i rutan Aktiv och sparar.Har du däremot en kontoplan från taxibranschen så kan du läsa in den under Inställningar - Import och export - Import och export av kontoplan - Ny import.Detta så länge den är korrekt uppställd i .csv format.Ha en fin dag!/Cecilia
Hej Adrian_81,Jag har testat lite hos mig själv och får ej samma fel som du skriver här.Vilka inställningar har du gjort under Anställda - Skatt?Är det så att du möjligtvis har några förmåner utöver din månadslön så att det skattegrundande beloppet är högre än 50 000 kr?Kan du möjligtvis ha redovisat flera löneutbetalningar på samma månad för då är det så att Visma Lön Direkt beräknar skatten på den totala bruttolönen för den perioden.Återkom gärna med mer info så tar vi det vidare därifrån.Ha en fin dag!/Cecilia
Awesome