Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Joosh!Ingående saldon/balans lägger du in i eEkonomi under Inställningar - Räkenskapsår och IB. Detta gör du på första året i programmet. Följande år så förs det över automatiskt.Du kan också läsa in en SIE-fil i programmet för att få med dig tidigare år och balanser, om du bokfört i något annat program tidigare. Detta gör du under Inställningar - Import och export - SIE-import och export av bokföringsdata.Trevlig helg!/Moa
Hej Stefan!I samband med en nedgradering vill vi säkerställa vissa uppgifter i programmet och att du som är kund medveten om hur det påverkar dig och ditt program. Därför vill jag att du istället kontaktar oss, se kontaktuppgifter, och det fungerar bra i chatt också. Jag ser inte vem du varit i kontakt med hos oss tidigare gällande detta, men jag antar att hon menade vår chatt.
Beror lite på om du har faktureringsmetoden eller kontantmetoden och om du haft bokslut per 2017-12-31. Har du faktureringsmetoden så skall du redan ha redovisat den momsen, har du kontantmetoden så beror det ju på om du betalat den. Dessutom så beror det på vad fakturan avser. Om den är en avgift framåt i tiden, typ januari, och du inte heller har betalat den i december, så får du inte lyfta momsen då, även om du har faktureringsmetoden. Moms får lyftas vid leverans av vara/tjänst eller vid betalning. Avser den det här kvartalet så skulle jag byta datum på den, om det går vill säga. Bokföring är i sig kanske lätt men regler, lagar och bestämmelser är något av det svårast vi har i vår bransch. Personligen så rekommenderar jag alltid att man gör så mycket som möjligt själv men låter en redovisningsbyrå registrera in det i ett program. Då får man en löpande granskning av någon som kan reglerna (och som har en ansvarsförsäkring om det skulle bli fel)... Lycka till.
Hej!Har kikat på historiken på ditt konto och vi kan se att du har lagt upp en användare till på ditt kundnummer, den har dock aldrig lagts till som en användare i eEkonomi, och du har därför heller aldrig betalat för mer än en användare när vi tittar på dina fakturor. Vi ser att du tidigare haft ett samarbete med en redovisningsbyrå och vid ett byråsamarbete betalar man bara för användaren/användarna som finns på ditt företag, inte de som finns hos redovisningsbyrån. Vill du att även din andra användare ska ha tillgång så kan du därför genomföra köpet som du fick upp en förfrågan om i din beskrivning.Ha en bra dag!Mvh, Jesper
Jag valde slutligen att skapa en manuell verifikation enligt vad jag skrev i mitt tidigare inlägg. Sedan gjorde jag min momsredovisning för att kunna avsluta den delen av min bokföring.Mest troligt kommer jag nu ha en alldeles för hög skatteskuld (2650). Med lite tur kanske programmet kommer att "hitta" en motsvarande post (2650) men med motsatt belopp och allt blir bra.Om inte får jag fundera ut på något motkonto. Hittar jag inget lämpligt motkonto inom 26XX så får jag väl ta något annat, typ 7399 som egentligen inte alls har med detta att göra.Fast ibland måste man välja mellan pest eller kolera./ Magnus
Awesome