Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Du måste kolla vilket konto du har lagt dina insättningar på? Jag gissar att det ligger på 2893? Isf bokför du K1930 och D2893. Var noga med att saldo på 2893 inte blir + dvs en fordran på dig.
Hej!Beslut om utdelning tas från balanserat resultat. Är beslutet taget på årsstämman? Isf kan du tömma konto 2099, kreditera 1930 med beslutad utdelning (om du ska ta ut hela på en gång annars bokför rest mot 2893 i kredit) och sen lägga mellanskillnaden på 2091. 2091 ska sedan stämma mot resultatdispositionen i ÅR.MvhLovisa
Hej! Du har bara rätt att göra avdrag för svensk moms. Så i detta fall kan du inte få avdrag för momsen låter det som. Är det så att du köpt kursen i ditt eget namn istället för i bolaget? Viktigt att du anger ditt momsregistreringsnummer när du köper från utlandet för ditt företags räkning. Då slipper du momsen och det blir istället så kallad omvänd moms som du redovisar i den vanliga skattedeklarationen. Mvh Lovisa Ljungvall
Nu vet jag inte vad ni arbetar med, men jag skulle göra ett Excelark med avräkningar istället. Att blanda in bokföringen med kreditnotor blir fel precis som du själv säger. Men som sagt, jag har ju inte hela bilden klar för mig när jag föreslår Excel, men Excel skulle jag själv inte klara mig utan.Med vänlig hälsning Lena
Ok, då vet jag. Tackar hjärtligt för svaret!
Awesome