Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

@Fd medlem Det jag reagerade på var att det oplacerade kontot bestod av bokförda periodiseringsfonder, stämmer inte det? Ej placerade konton innebär att det finnskonton som har ett bokfört saldo men att programmet inte vet kontot ska placeras i Balans- eller resultaträkningen. Om du skapar deklaration för din enskilda firma bokför du inte periodiseringsfonder löpande på dina bokföringskonton i eEkonomiutan det hanteras direkt i din inkomstdeklaration och i tillägget för deklarationsmodulen hittardu det under Deklaration - Skattemässiga justeringar - Periodiseringsfondför att registrera det. För att det ska bli rätt och riktigt behöver jag därför lite mer information. Vilket kontot är det som är oplacerat? Vad är bokfört på kontot? Är det periodiseringsfonder som bokförts? Om inte, vad består saldot utav? /My
HejEftersom det tydligen rör sig om en stöld, bokför du detta som stöld eller svinJag föreslår att du lägger upp ett separat konto under riskkostnadert.ex 6391 stulet gods och debiterar detta. ( Ev. bör du polisanmäla stölden )Lycka till med bokslutetRaimo Roiha
Tack för hjälpen.// Britt-Marie
Hej, För att du ska få ett svar här i forumet behövs nog lite mer information från dig. Ska detta hanteras som någon typ av vidarefakturering? Vad finns det för typ av underlag för denna utbetalning? Det som du benämner som moms arvode - ska det hanteras som en ren kostnad? Återkom med mer info så är jag säker på att någon har möjlighet att besvara din fråga. Välkommen! /Tinna
Hej,Tack så jätte mycket för upplysningen!
Awesome