Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Borde bara vara att skapa kontot.På www.bas.sekan du ladda ner en kontotabell i pdf eller excel.
Hej Martina, Jag ser att du har kommit fram till en lösning tillsammans med Carina och du kan absolut kreditera fakturan och följa den skrivna hjälpen förSälj inventarie. Du skriver att du undrar hur man gör detta i eEkonomi - är det själva krediteringen du undrar över? Om det ärkrediteringen du funderar påså kan du antingen ångra kundfakturaeller skapar du en kreditfaktura enligt instruktionen kreditera faktura.I skrivna hjälpen Sälj inventarie beskriver vi hur du bokför försäljningen rent programmässigt. Nu hoppas vi du löser detta men om du fastnar eller behöver mer hjälp så är du välkommen att höra av dig! /Tinna
Hej @Adde12 Jag har varit i kontakt med vår faktureringsavdelning för att se vad som gäller kring kommande fakturor. De 4 krsom det blev en differens på mellan kreditfakturan och utbetalt beloppär bortbokade hos oss och demkommer inte läggas på någon kommande faktura till dig. Du kanalltså följa @Pacsac råd och bokföra det som en öresavrundning. 🙂 /My
6590 Övriga tjänster verkar vara ett lämpligt konto för dessa kostnader.
Hejsan! Eftersom du har en enskild firma av vad jag kan se så funderar jag påom du ska bokföra detta på konto 2013 - eget uttag eller liknande.Det finns en del reglervid konferens och för att man skall få avdrag, därav min tanke med eget uttag. Detta gäller för att få avdrag Minst sex timmar per dag innehåller effektivt arbete.Den effektiva arbetstiden under en resa som pågår en vecka är minst 30 timmar, jämnt fördelat under veckan.Resan är till nytta för företaget.Resan får inte heller innehålla för stor del nöje och avslappning. Är du osäker kan det vara en bra idé attkontakta Skatteverket tycker jag.Om kriterierna uppfylls så kan kanlämpligakonton vara: 5800 Resekostnader5940 Utställningar och mässor.6900 Övriga externa kostnader6991 Övriga kostnader Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen. Ha en trevlig helg! /My
Awesome