Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
Anneli5
MEDLEM

ISO2022

Vilket avtal ska man ha med Sparbanken vid övergång till ISO 2022 för filöverföring av betalningar. Ska det vara Visma E-ekonomi, Autoplay eller vid sidan av?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Anneli5 

Om du vill använda ISO 20022/XML för filöverföring av betalningar med Swedbank behöver du ett specifikt avtal (avtalsnummer) med banken för att kunna skicka betalfiler, oavsett om du använder Spiris (fd Visma eEkonomi) eller Spiris. Detta avtal tecknas direkt med banken och gäller själva filkommunikationen för betalningar i det nya formatet.

Vi rekommenderar att du kontaktar din rådgivare eller kundtjänst på Sparbanken/Swedbank för att säkerställa rätt avtal och aktivering för ISO 20022/XML.  

Mer info om vilka bankfilsformat och återrapporteringsfiler som ditt program stödjer hittar du i användartipset Bankfilsformat och återrapporteringsfiler

Lycka till och ha en fin dag! 

Anneli5
MEDLEM

Hej jag har varit i kontakt med banken, och de har tre olika avtal man kan teckna via dem och de vill att jag ska fråga Spiris vilket avtal det ska vara när man använder Visma Admin. De som finns att välja på är Visma E-ekonomi, Autoplay eller vid sidan av.

Om du har Admin, går du in i företagsinställningarna och väljer det du vill ha på det ställe som bankinställningarna ligger. Sedan berättar du för banken vad du ställt in och så fixar de resten sedan.

Mvh Lena