Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

A Olsson
MEDLEM

Löpnr på utbetalningar via XML Swedbank

Vi använder Swedbank, och tidigare har vi använt LB-betalningar för betalning via fil, och där har man alltid kunnat gå tillbaka i filhistoriken och stämma av Löpnumret

I det nya systemet XML/ISO 20022 saknar vi redovisning av Löpnumret ( Som skapas när vi registrerar en leverantörsfaktura). Löpnumret möjliggör en snabb visuell avstämning kontroll av betalningsfilen.

Detta är en liten detalj kan tyckas, men den gör skillnad!

Vi hoppas därför att ni på Spiris i samarbete med Swedbank kan lägga till denna lilla men så avgörande information på betalningsfilen.

Tacksam för återkoppling!

/ A Olsson

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @A Olsson 

Välkommen som ny forummedlem!

Vi är medvetna om att löpnumret, som tidigare var synligt i LB‑filernas historik, inte längre presenteras på samma sätt i XML/ISO 20022. Jag förstår att detta försvårar den snabba och visuella avstämning som många är vana vid.

Upplägg och innehåll i betalningsfilerna styrs i grunden av bankernas regelverk. Jag tar med mig ditt önskemål och din feedback internt så att vi kan föra det vidare i dialog med banken. Skulle du komma på fler förbättringar är du varmt välkommen att registrera dem via Förbättringsförslag i den lila listen på programmets förstasida.

Tack för värdefull feedback och trevlig helg!