Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Massuppdatering av utpriser

Hej,

Nytt år och nya utpriser. 🙂

Jag hittar inte var jag kan massuppdatera priser i artiklar.

Nästan alla andra kolumner går att massuppdatera men priser som ändras så ofta hittar jag inte.

Eftersom det är en kolumn så är det säkert bara en inställningfråga.

Vet någon hur ?

MVH

Dennis Anderberg

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Dennis Anderberg 

Försäljningspriser går tyvärr inte att massuppdatera direkt via en kolumn i artikelregistret i Visma Administration. Det är därför du inte hittar någon inställning för just prisfältet.

Däremot finns det en särskild funktion för detta, nämligen prisomräkning av försäljningspris. Hur den fungerar i detalj och vilka möjligheter som finns kan du läsa mer om i hjälpavsnittet Försäljningsprislistor, fliken Prisomräkning

Hoppas detta hjälper! 

Hej Tinna,

Tack för snabbt svar.

Det finns ganska mycket gällande prisförändring som inte är optimalt i Visma 2000 och skulle kunna göras mycket enklare.

Där är inte användarvänligheten i topp.

Hoppas på förbättring 🙂

En sak som jag skulle vilja sätta upp på önskelistan är:  Att kunna plocka ut en excelfil med alla priser. Ändra i filen och skicka in den i systemet igen. Då skulle jag vilja ha alla priser inkl stafflade priser.

Hej @Dennis Anderberg 

Tack för din feedback!  Jag tar det vidare som ett internt förbättringsönskemål.

Om du kommer på fler idéer eller synpunkter framöver tar vi gärna emot dem via Förbättringsförslag som du hittar på förstasidan i programmet.

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver.