Detta meddelandet kommer upp när jag försöker Skriva ut saldolistor efter byte av kontoplan till BAS2025?
Hej Anna!
Det där felmeddelandet kan ibland dyka upp efter byte av kontoplan, och oftast försvinner det om du kör en reparation av installationsfilen.
Så här gör du:
1. Ladda ner installationsfilen för Visma Administration från vår nedladdningssida här.
2. När filen är nedladdad – kör igång den.
3. I guiden som startar kommer du få upp alternativet "Reparera".
4. Välj Reparera och klicka på Nästa.
5. Programmet repareras då och layout-filerna återställs, vilket brukar lösa problemet.
Testa gärna detta och återkom om det fortfarande strular. Skulle du vilja ha vår hjälp från start är det självklart bara att ringa in så är vi med.
Ha en fin fredag och helg när det är dags!
/Ebba
Hej Ebba,
Vi har en serverinstallation behöver jag göra reparationen på servern eller kan den göras på min klient?
/ Anna
Hej @Anna Gunnarsson
Generellt sätt ska du göra reparationen på den datorn du har problem på så prova om det funkar efter att du reparerat på din klient. Annars får du göra det på servern.
Vill du att vi tittar på det tillsammans så ring oss på 0470-70 60 00 så hjälper vi dig gärna.
/Tinna
Nu är det löst : ) Vi fick köra reparationen på servern men nu funkar det att skriva ut saldolistan igen.
Tack för hjälpen.
/ Anna
Superbra jobbat och tack för att du uppdaterade mig 🌻
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.