Hej
Vi använder Vismas nya faktura mall silver tror jag det är fast vi ändrat hur den ser ut till våran stil.
Men om kunden har Avvikande leveransadress så kommer inte post adressen med på fakturan om vi skriver ut den.. vi har kollat igenom alla saker vi kan tänka oss så fort man tar bort avikande leveransadress från kund fliken och sen laddar om fakturan så den får bort avvikande leveransadress så syns det som man förväntar sig.
vad kan vara problemet och hur kan vi lösa det?
Löst! Gå till lösning.
Hejsan!
Om du byter till en annan mall, en annan standardmall som inte är ändrad, fungerar det då eller uppstår felet även i dessa?
Mvh Lena
Hej
samma fel.
Bra, då har vi rett ut att det inte är ändrigen av silvermallen som har orsakat det hela.
Jag antar att den tidigare silvermallen funkade, så nu får Visma-folket ta över och reda ut problemet, för jag går bet då jag inte har programmet kvar längre, tyvärr...
Mvh Lena
Hej @weconnectnordic!
Jag försöker förstå felet här och har försökt återskapa det i programmet. Jag la till avvikande leveransadress och förhandsgranskade en faktura med mallen "Faktura Silver - standard". Hos mig kommer leveransadressen upp:
Ser det okej ut när du förhandsgranskar fakturan men inte vid utskrift eller hur funkar det för dig?
Bifoga gärna en bild på hur det ser ut om du väljer samma mall "Faktura Silver - standard" som inte är ändrad av er, så ska vi försöka reda ut detta. Skriv gärna med vilken version av programmet du har också. Tack!
/Ebba
Hej
Konstigt nu fungerar det för oss... tog ett test konto som vi har... och la in Avvikande leveransadress och då kom det ut på båda ställena..
Återkommer om det händer igen..
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.