Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

karin_mol
MEDLEM

reskontra

Hej,

Finns det en kund/leverantörs reskontra där man får med betalningsdatumet? Vore praktiskt att ha vid bokslut, så man slipper skriva betalningsdatum manuellt

4 SVAR 4
LW -60
UTFORSKARE

Det fins en lista i Admin som visar betalningsprognos.

Jag kommer inte riktigt ihåg var den ligger, men den printade jag ut ofta när jag skulle göra kassaflödesanalyser.

Jag tror säkert du hittar den om du letar lite.

Mvh Lena

catarina ScF
UTFORSKARE

I Admin 500 kan du kryssa i rutan "Ta även med slutbetalda fakturor" när du skriver ut Kundreskontralistan och rutan "Även slutbetalda fakturor" när du skriver ut Leverantörsreskontralistan.

karin_mol
MEDLEM

Jag använder admin 2000,

Funkade tyvärr inte att  "Ta även med slutbetalda fakturor",  får då med alla fakturor som jag har i reskontran. Testade även att sätta betaldatum större än xx men det funkade inte heller tyvärr.

Något fel gör jag väl antar jag. Jag vill få min reskontra per 250630 att det även står med när dessa fakturor är betalda. Hade varit smidigt.

Hej @karin_mol 

I Visma Administration 2000 finns ett antal rapporter som du behöver ladda ner innan du använder dem. 

Det finns en rapport som heter Kundreskontralista, Betalda fakturor  och den rapporten visar endast fakturor som är betalda. Tror att den kan passa dig. 

Sedan har du rapporten Leverantörsbetalningar per dag - Rapporten visar vilka leverantörsfakturor som blivit betalda per dag, med en summering per dag. Du kan välja vilken period du vill se.

För att läsa in rapporten i Visma Administration gör du enligt följande:

1. Välj Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator.
  2. Klicka på Läs in ny rapport.
  3. Markera katalogen SpcsRapp
  4. Klicka på Importera.

Du hittar sedan dina rapporter under Utskrifter - Inlästa/Skapade.

Hoppas detta hjälper dig och annars ringer du oss på 0470-70 60 00 så hjälps vi åt. 

Ha en fin dag!