Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!

Kund har bytt till InExchange, fakturor kommer inte fram

Hej!

Vår kund har bytt till e-faktura via inExchange och trots att vi har rätt GLN-nummer i Visma kommer våra fakturor inte fram. Kunden säger att vi måste meddela vår operatör att de har bytt. Är det någopn inställning som måste göras hos er eller stöder ni inte InExchange?

Nu kan vi som tur är under en period skicka dem som pdf-fakturor, men inte för alltid...

6 SVAR 6
Khedron Wilk
CHAMPION

Bara för säkerhets skull, har ni kollat att GLN-numret fortfarande stämmer?

GS1 Öppna GLN verifiering:
https://gs1.se/produkter/sok-i-verified-by-gs1/

 

Jajamensan, rätt GLN-nr!

Nästa "för säkerhets skull":

detta gäller e-fakturor ni skickar inifrån Bokföring & Fakturering (f.d. eEkonomi) med hjälp av Visma Autoinvoice?

Ja, vi skickar fakturor med den funktionen som finns inne i eEkonomi. Vi kan välja att skicka pdf eller e-faktura och vi väljer alltid e-faktura om kunden har den möjligheten, efter att ha sökt upp deras GLN inifrån eEkonomi (baseras på org.nr).    

Nu står det att ärendet är löst, men tänkte bra följande:

Visma Spiris använder också InExchange. Du kan ringa InExchange och fråga om det här, du är ju kund du också...

 

Mvh Lena

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hejsan! 

Jo vi stödjer InExchange (vi skickar själva via dem). Tycker att det låter som att det har blivit någon låsning, och det ska inte vara några problem för oss att lösa. Eftersom detta är ett öppet forum vill jag inte be om kundens uppgifter här. Detta löser vi gärna över telefon istället på 0470-706 000. 😀

/Ebba