Nu när ni ändrat färgerna till ännu ljusare måste ni ge oss möjligheten att välja mörkt läge. Det går inte att sitta med det här skarpa ljuset. Jag sitter vid datorn hela dagarna/kvällarna med andra program och då är mörkt läge verkligen att föredra.
Löst! Gå till lösning.
Denna rekommenderas varmt.
Dark Reader – Microsoft Edge Addons
(finns till Firefox och G. Chrome också)
Kör dessutom deras sida som "App". Använder Edge.
Blir som ett program med egen ikon då. Man slipper adressrad m.m.
Vilken jäkla life saver! Detta gör kvällsarbetet så mycket lättare.
Som ett stort plus ser jag nu som färgblind skillnaden på färgerna!
Stort tack för tipset :D!
Hej,
Kan ni bestämma er vilken färg UI ska ha i E-bokförigen.
Nu har ni gjort det igen -
Utan förvarning har ni bytt alla färger och gjort det som tidigare var mycket tydligt till att nu skapa osäkerhet och försvårar navigering och hantering.
I bokföring - vart tog färgerna vägen på de bankhändelser som ska matchas eller bokföras. Knappen är vit och man ser inte tydligt om det redan är bokfört eller om det är något man ska agera på.
I byråstöd har det som tidigare var tydligt nu försämrats - allt är vitt och fräscht och allt ser bra ut - om du inte tittar noga - för då ser du att där du tidigare fick varningar - där syns det nu inte så tydligt att HÄR ska du agera.
Förstår inte varför ni inte är mer lyhörda utan återigen ändrar på färger och design mitt i bokslutsarbetet.
Lär av Microsoft där man kan switcha mellan ny layout och gammal i Outlook - innan man blir överkörd med det nya.
ert designteam har bestämt att nu ska vi inte få någon hjälp av färger som grönt och orange när vi ska bokföra.
Du talar för döva öron! Bara acceptera att man köper en produkt där tillverkaren gör som de tycker och inte lyssnar på användares förslag om hur deras produkt "faktiskt" skulle uppfattas som trevliga att jobba med. Jag har lagt så många förslag genom deras officiella väg så jag tappat räkningen. Vissa extremt enkla åtgärder som skulle göra det väldigt mycket enklare att jobba med "appen".
Ett axplock på förslag (de är år gamla och jag har skickat om några av dem)
Nepp... "VAR NÖJD med det du får" är det som gäller.
Andra aktörer med tjänster som denna. De implementerar också nya saker, men i de flesta fall så finns det tidigare kvar så man har en chans att välja vad man vill ha. T.ex. det här med färger och utseende. Det borde också vara en "no brainer" att de har val för lite olika sätt man vill att programvaran ska se ut. Ett exempel till är deras "daschboard". Den blev det massor med misstycke på för att den inte längre fick plats på skärmen, det är en massa scroll listor nu och saker hamnar utanför. Inte professionellt eller speciellt genomtänkt.
En grym försämring är den nya "smarta" hanteringen av leverantörs fakturor/kvitton. Den är inte "smart"! Förslag man fick tidigare när man gjort en sak en gång kom den ihåg och föreslog. Detta är extremt "random" nu mera, oftast får man inte förslag att göra samma sak som man gjort tidigare... irriterande! Den gamla funktionen var mer pålitlig och dessutom så kostade den inte pengar varje gång man använde den.
Jag har skrivit detta här, till deras förslagslåda och även tagit upp det i ett samtal med supporten (som lovade återkoppla om det... vilket de inte gjort).
Detta hade jag varken tid eller lust att skriva, men det är så tråkigt att behöva göra det. Deras produkt är bästa pris-prestanda på marknaden och de "vet" väl om det...
Jag har lagt på förslag, att Spiris ska visa en "Tio-i topp"-lista här på forumet över de mest önskade förslagen, samt att Spiris också ska visa en lista över vad de själva vill förändra framöver. Vi skulle sedan få möjlighet, vi användare, att rösta på vad vi anser vore prio ett. Det skulle också redovisas.
Det skulle medföra med denna transparens att vi användare skulle bli mer delaktiga och nöjda med programmet då vi visste vad som låg i pipelinen. Jag har sett att Visma.NET har omröstningar, men resultaten visas inte utan användarna får bara veta att det röstades ner eller inte. Jag tycker att en visad tio-i-topp-lista för oss användare (och en likadan lista över Spiris tankar över förändringar) skulle både vara kul och intressant och ge oss ett mervärde.
Sedan får man även ta i beaktan vad som är rimligt och inte. Många vill ha en programvara när ens tankar styr programvaran, men det finns ju ingen blåtandsfunktion i ens hjärna (ännu). Det blir ju lite svårt. Jag tycker (vilket hänger ihop) att man måste kunna ställa lite krav på att användarna är bokföringskunniga också innan man låter någon bestämma hur en programvara ska fungera. Detta gäller även programvaruutvecklarna.
Mvh Lena
Copyright 2026 Visma Spcs. All rights reserved.