Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Khedron Wilk
CHAMPION

Önskemål: gör rekommendera-fält i Feedback & Förslag icke-obligatoriskt

Detta avser fältet "Hur troligt är det att du skulle rekommendera Spiris Bokföring & Fakturering till en vän eller kollega?" inne i formuläret "Var med och påverka utvecklingen av Spiris Bokföring & Fakturering!" nåbart via "Feeback & förslag". 

Jag anser att det fältet borde vara icke-obligaoriskt. Att tvinga mig som användare att fylla i det när jag t.ex, försöker rapportera in en bug upplevs av mig som .. mindre bra.

Fältet kan absolut finnas, vill jag signalera min villighet till rekommendation så är det bar att kunna göra det men att det skall vara obligatoriskt....  Nu blev det en "nolla" senast jag använde det. För jag vill inte lägga tid på att fundera på frågan. 

Visst, det handlar om ett enda klick extra men det är själva principen i att alls sätta upp minsta hinder för feedback. Hela Spiris hantering av av feedback och bugrapportering känns snudd på användarfientlig i sin utformning i så många små detaljer. Hanteringen ser för mig ut som att den finns till mer för Spiris än för mig som användare.

(Ja, jag kommer fylla i formuläret med detta inlägg/tråd som referens.)

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Khedron Wilk 

Tack för att du tar dig tid att dela dina tankar och beskriva hur du upplever formuläret, och för att du ger ett konkret förbättringsförslag. Vi förstår din poäng kring att obligatoriska fält kan upplevas som ett hinder när man vill ge snabb feedback eller rapportera en bugg.

Frågan om rekommendation är obligatorisk eftersom den hjälper oss att följa och jämföra feedback över tid. Vi uppskattar ändå din synpunkt – för oss är det viktigt att det känns enkelt och smidigt att lämna feedback.