Jag har märkt att Länsförsäkringar nyligen verkar ha ändrat utseendet eller formatet i listan över kontotransaktioner på internetbanken. Tidigare kunde jag enkelt kopiera transaktionerna och klistra in dem direkt i Spiris Ekonomi utan problem.
Nu får jag däremot felmeddelandet
"Kunde inte tolka det som klistrades in"
Det verkar alltså som att formatet på den kopierade informationen inte längre känns igen av Spiris Ekonomi.
Är det någon annan som har stött på samma problem, eller vet om det finns någon lösning eller uppdatering på gång?
Tack på förhand
Vänliga hälsningar,
Magnus
Fungerar inte för mig heller, får samma fel.
Hej,
Länsförsäkringar Bank verkar ha designat om sidan med aktuella transaktioner i internetbanken och efter det kan inte Visma eEkonomi tolka det jag kopierar och klistrar in i Kassa/Bankhändelser vilket funkade senast förra veckan.
Jag kan dock välja ett kontoutdrag som de skapar för varje månad. Kopierar jag från ett sånt så funkar det. Problemet med det är att LF Bank "släpper" ett sådant efter den sista varje månad. Så just nu måste jag vänta till 30 november tidigast för att kunna kopiera novembertransaktionerna.
Någon fler som har erfarenhet detta?
Finns det någon återkoppling på detta? Kommer det fixas fort? ta lång tid? Är ju en viktig funktion som inte längre fungerar.
Det spär på i alla fall min lust att byta bokföringsprogram ännu mer....inte mycket som fungerar längre...
Även jag har samma problem med Länsförsäkringar.
@Tinna Gunnarsson Kan ni höra med Länsförsäkringar när den automatiska bankkopplingen mot Spiris kan ske? Det känns väldigt omständigt att en storbank som Länsförsäkringar är inte integrerat med Visma men de är integrerat mot Fortnox.
Jag ringde Visma supporten förra veckan och de menar att det är Visma's anvar att lösa det med bank. Känns som det är så många kunder som behöver det och det borde prioriteras av Visma.
Hej @wallsoft
Just nu har jag tyvärr ingen ny information om ärendet. Jag lovar att uppdatera er här så snart jag får mer information från teamet.
/Tinna
En enkel work-a-round är att klistra in utdraget i "Anteckningar" (kalla även NotePad) och där ta bort de extra radbrytningar som LF Bank lyckats lägga in.
Det går även att klistra in i Word (men då med optionen "behåll endast text" och sedan slå på visa "alla tecken".
Ta sedan bort extra radmatningar, så att det blir en rad per transaktion.
Sedan kan man kopiera resultatet och klistra in det i Visma eEkonomi
Hur kan detta vara märkt som löst? Inte fått nått svar alls, man vet ju inte ens om de jobbar på problemet? Jag är så less på alla möjliga work-around-lösningar man måste göra för att få programmet att fungera som tidigare.
Jag fattar att detta kanske är banken som ändrat men man vill ju veta om det är något ni jobbar på att lösa åtminstone.
Hej @Yvonne36
Tack för att du hör av dig och delar dina synpunkter. Jag förstår att situationen känns frustrerande och beklagar att jag för tillfället inte kan ge dig mer information.
Ärendet är fortfarande pågående hos våra utvecklare och vi kommer att uppdatera tråden så snart vi har nytt att berätta.
Lovar att hålla dig informerad och uppskattar ditt tålamod under tiden.
Hej igen,
nu verkar det gå bra att göra copy/paste från Länsförsäkringars transaktionshistorik igen. Det fungerar i varje fall för mig.
Mvh
Magnus Wallström
Tack snälla @wallsoft för att du återkopplar. Själv har jag inte fått någon info om att det är löst ännu men superskönt att du fick det att funka.
Trevlig helg!
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.