Hej
Jag startade mitt aktiebolag 2025 och har haft aktieutdelning 2026. Ska det redovisas i K10 "Erhållen utdelning" för inkomstår 2025? Min gissning är att det ska redogöras först vid inkomstår 2026. Stämmer det?
Har spiris någon funktion för att exportera en s.k. SRU fil för att kunna importera till skatteverkets tjänst?
Enligt skatteverket har de flesta deklarationsprogram möjligheten att skapa en SRU fil.
Tack för er support!
... Visa mer