Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
stella63
MEDLEM

Insatt kapital vid bolagets start

I Visma Bokslut målnbaserade står att på KUNDUPPGIFTER finns raden  Insatt kapital vid bolagets start osv . Vad finns det raden? 

stella63_0-1752959864306.png

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @stella63 

Raden "Insatt kapital vid bolagets start" på kunduppgifter hämtar vanligtvis uppgifterna automatiskt från Bokföring & Fakturering, förutsatt att det är bokfört korrekt när aktiekapitalet sattes in vid bolagsstarten. Det är alltså inget du behöver fylla i manuellt – systemet plockar uppgiften från din bokföring om allt är inlagt på rätt sätt.

Om du upplever att det inte fungerar som det ska, eller om uppgiften inte dyker upp som förväntat, rekommenderar jag att du hör av dig till vår support så hjälper vi dig att undersöka vad som kan ha hänt och ser till att det blir rätt. Du når oss på telefon 0470- 70 60 00

stella63
MEDLEM

Hej!

Det stämmer när det gäller andra, tredje året, men om man gör bokslut första gången, då ska man skriva manuell aktiekapital. Jag hittade till slut Årsavslut-Årsredovisning-Förändring i EK- kryssa "Vissa alla kolumner" och där kommer det -fylla i insatts AK. Helt annat historia , än finns i beskrivningen