Varje gång jag får en transaktion för kortbetalningar från mitt kassasystem i Northmill bokförs det två gånger.
Först kommer det som en bankhändelse från Swedbank, sedan kommer det som en bankhändelse från Northmill - tidigare bokförd händelse.
När jag ringde supporten sa de att jag skulle gå in på Åtgärder och Matcha, som en importerad verifikation så skulle de kopplas ihop och inte bli dubbelt registrerad, men problemet kvarstår.
Jag har helt fel saldo på konto 1930 och måste varje gång skapa en korrigeringsverifikation för att ta bort antiingen Swedbank- eller Northmill-händelsen.
Hur kan jag lösa det?
Löst! Gå till lösning.
Det händer för att inte datorer är felfria och bara gör saker på uppmaning utan att tänka. Om Swedbank skickar en blänkare att det kommit in pengar och Northmill likaså, kan ju inte datorn fatta att det samma. Du får konsekvent radera den ena matchningen, längst ut till höger.
Hej @Yvonne
Välkommen som ny forummedlem.
Så ska du inte behöva ha det.
Problemet beror på att dagskassan från integrationen med Northmill bokas upp direkt på konto 1930. Eftersom du även har en bankkoppling bokas samma insättning upp ytterligare en gång på 1930, vilket ger dubbla bankhändelser och fel saldo.
Som jag ser det så är detta en inställningsfråga i integrationen.
Jag rekommenderar att du börjar med att kontakta Northmill och ber dem se över hur dagskassan skickas till bokföringen, så att den bara bokas upp en gång.
Om problemet kvarstår efter att du pratat med dem så ringer du vår support så får vi fundera på en lösning.
Välkommen!
Copyright 2026 Visma Spcs. All rights reserved.