Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Går det att ångra en felaktig kreditfaktura?

Jag beöver ångra en kreditfaktura som jag gjorde enligt råd från AI. Problemet från början var en betalning från kund (990 kr)som matchades som betald tillsammans med övriga betalningar i samma "batch". Kunden betalade senare in 990 kr en gång till på samma faktura. Det blev en dubbelbetalning. Jag fick ett felaktigt kontonummer från kunden att betala tillbaka till så banken fick hjälpa mig att betala tillbaka pengarna. De använde då 990 kr som betalats in på banken till den ursprungliga fakturan. Jag hade ingenting att matcha utbetalningen med, men AI föreslog att jag skulle göra en kreditfaktura med den vanliga fakturan som grund. Den fakturan stod för övrigt som betald och jag hade också fått tillbaka på Rut på samma faktura. Eftersom jag inte kan matcha de ursprungligt inbetalda 990 kr och då inte heller kan matcha övriga kunders inbetalningar på samma datum så kan jag inte heller ange de övriga kundernas fakturor som betalda och alltså inte heller skicka in för att få Rut inbetald. Hur gör jag?

0 SVAR 0