HEJ!
Jag håller på att importera en SIE-FIL, men det gick inte och har fått nedan fel meddelande.
Hur ska jag lösa det här, tack
Filen innehåller fel och går inte att importera.
Löst! Gå till lösning.
Vilken programvara kommer den SIE-filen ifrån och är det ett utländskt bolag?
Mvh Lena
Jag vet inte vilken programvara är det, Jag fick bara filen och bolaget befinner sig i Sverige.
OK, då förstår jag. Här kommer nästa fråga:
Mvh Lena
Rosetta XBRL heter den
Om namnet är rosetta.xbrl är det ingen SIE-fil.
SIE-filer heter *.SIE eller *.SE
SIE-filen är ett svenskt standardiserat format och är det ett svenskt bolag som skickat denna fil, kanske de skickade fel fil till dig.
Du måste höra med dem om de verkligen har exporterat en SIE-fil från ekonomisystemet eller om det är en annan typ av fil du fått.
De kan ju tro att de gjort rätt. De måste gå in på ett ställe där det står att man exporterar data eller exporterar SIE-filer.
mvh Lena
Sökte på Rosetta och Rosetta är en app till Mac-datorer.
Du får höra med dem ändå ifall de kan producera en SIE-fil från den programvaran.
Mvh Lena
JO, Det är SIE-FIL och den går att öppna på data , men den kan inte laddas upp i Spiris. Jag kan bifoga den
Och när jag öppnar SIE-filer, är det rådata:
Jag tycker att det du skickat över ser ut som en PrtScr på hur det ser ut när man plockat fram en balansrapport på skärmen.
Mvh Lena
Ja, men den öppnas med hjälp av det här programmet Rosetta .
Hur ser innehållet ut, när du öppnar filen i Anteckningar?
Det är .SE eller .SIE som avslöjar om en fil är en SIE-fil och den kan öppnas i Anteckningar.
Hej
Prova som LW-60 skriver att öppna den med anteckningar eller motsvarande program på en Mac. Ta en printscreen på hur den ser ut i anteckningar så kan vi säkert lista ut varför den inte vill fungera.
/Joachim
Rosetta (funktion) – en funktion i vissa versioner av operativsystemet OS X som gör det möjligt att köra gamla PowerPC-program
(enligt Wikipedia)
Tack för svaret:)
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.