Hej,
På grund av att bankkopplingen inte fungerade registrerades min betalning av en leverantörsfaktura sent.
Detta gav som resultat att den ingående momsen inte kommer med i momsredovisningen. Jag skapade då en korrigeringsverifikation för att kunna börja om från början och få med momsen på korrekt period. Detta hjälpte inte och efter kontakt med support fick jag rådet att ta bort denna korrigering, så skulle det lösa sig. Det gjorde det inte och nu vet jag inte hur jag ska gå vidare för att få med den ingående momsen i momsredovisningen.
Mvh
Tomas
Har du korrigerat en felaktig korrigering har du momsredovisningen kvar.
Den kan du gå in på och upphäva och på så sätt göra om den.
Mvh Lena
Hej,
Tack för ditt svar, men det är just det som inte hjälper.
När betalningen äntligen dök upp så matchade jag bara och bokförde manuell, utan att notera att den ingående momsen inte var med.
Då gjorde jag min första korrigeringsverfikation och den kan jag inte redigera. Därefter har det blivit fler verifikationer, vilket har lett till en riktig röra.
Helst skulle jag vilja ta bort alla verifikationer och börja om från början, men supporten svarar inte och hänvisar till "webbsupport".
Mvh
Tomas
Ja, det här en av de nackdelar som finns med de webbaserade programvarorna. Man har inte en chans att göra om och göra rätt. Vad jag vill säga med det är: GE OSS TILLBAKA FUNKTIONEN ATT TA EGEN BACKUP!
Vi kan fixa det här, men vi måste trixa lite. Det bästa är om du skickar till mig följande rapporter från eEkonomi (B&F):
Målbeskrivning:
Du skickar dessa listor till mig på adress: lena.m.wahlberg@outlook.com
Mvh Lena
Hej,
Tack för hjälpen, men det har löst sig för mig nu.
Mvh
Tomas
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.