Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Englundkova
NY MEDLEM

Uppdelning på resultatenheter, även på 1930-konto

Jag förvaltar en förening med två skilda delar men med gemensam bank och konton. Jag trodde länge att det inte var möjligt, och inte heller nödvändigt, att dela upp en transaktion mot 1930 på resultatenheterna, dvs att det skulle räcka att ange enhet för motkontona. Nu har jag förstått att det går i Inställningar att godkänna uppdelning även där. Försöker gå tillbaka till verifikationer 2025 och justera, men det blir konstigt. Nyss gick det inte att få fram vettiga balansräkningar för de skilda delarna, det var tomt på Omsättningstillgångar. När jag nu ändrat ett antal verifikationer trodde jag att det skulle komma fram något där uppe, men nu visar BR detta som Långfristiga fordringar/checkräkningskrediter, och BRs siffror ser allt konstigare ut.

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Detta är jättesvårt att svara på utan att se din bokföring och hur du gjort justeringarna så frågan är dessvärre svår att lösa i ett forum eftersom jag inte kan se något av din bokföring.

Normalt sett skall man inte behöva använda resultenheter på balansposterna utan det är i så fall bättre att ha olika bankkonton för de olika grenarna i verksamheten.

/Joachim