Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Har du mer akuta frågor?
Kontakta en redovisningsbyrå.
Jenny76
MEDLEM

Uthyrning av ridhus

Hej, 
skulle vilja veta vilket konto jag ska använda när jag bokför intäkterna av uthyrningen av ridhuset, vet att det ska vara moms 6 %, skulle vilja ha ett konto som heter ridhus så jag har koll på hur mkt intäkterna blir under året, kan jag skapa ett eget?

/Jenny

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Om du inte har någon annan försäljning av tjänster med 6 % moms kan du gå in och ändra namnet på konto 3043 i kontoplanen. Byt ut Försäljn tjänst 6 ´% till Uthyrning ridhus 6% och spara om konto. 

Skulle det vara så att du använder 3043 till andra tjänster med 6% moms så kan du skapa ett eget konto via knappen nytt konto uppe till höger. 3049 kan du använda då det inte används i baskontoplanen i systemet. 

Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim

Jenny76
MEDLEM

Tack så mycket för svaret.
Kan jag göra likadant med 25 % moms, jag skulle vilja ha flera konton på 25%, ett för inlöp av tex material till ridhus, foder/strö, plus lite andra köp till gården, så jag kan lätt kolla kostnaderna för de olika inköpsområden. 

Hej @Jenny76 

Du kan i princip ha hur många kostnadskonton som helst så du kan absolut skapa ett konto för varje typ av kostnad som du vill särskilja på resultatrapporten. 

Ha en härlig dag

/Tinna