Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JosephineE
NY MEDLEM

bokföra scannat kvitto mot egna uttag

Screenshot 2026-02-01 11.54.53.png

Varför fungerar inte detta? Måste jag göra manuella verifikationer mot konto 2013 eller hur fungerar det med scannade kvitton? Aldrig använt det tidigare utan gjort allt manuellt tidigare.

5 SVAR 5

Jag vet inte hur känsligt programmet är för olika kontoval. Får du samma resultat, om du istället för 2013 använder kontot för egna insättningar, tror det är 2018 (har inte kontoplanen tillgänglig).

JosephineE
NY MEDLEM

Testat men samma fel, måste jag manuellt knappa en bankhändelse för att kunna använda mig av funktionen me kvittot? Eftersom de inte är ett kopplat kort till företaget så kan jag ju lika gärna i så fall fortsätta me manuella verifikationer. Eller va gör jag för fel? 🫣😅

Hejsan!

Jag har försökt med olika varianter på bokföringsmallarna och hittade när jag valde att kopiera "Förbrukningsinventarier" att man kunde använda formler, se här:

LWInBlueAccounting_0-1770113747014.png

Gick sedan till Inköp -> Bildunderlag -> Inköp mot kvitto och fyllde i enligt nedan:

LWInBlueAccounting_2-1770114648616.png

Mvh Lena

JosephineE
NY MEDLEM

Jag provade igen och det går att göra mot egna instättningar men inte uttag, varför?

Detta är en insättning. Du har betalat för företagets räkning. Likställs med att du sätter in pengar på företagets bankkonto 1930 i debet. Då hamnar motkonteringen i kredit automatiskt. Här har du en kostnad du privat betalat. Kostnader hamnar i debetkolumnen. I kredit blir det då 2018, insättning. Du har inte tagit ut pengar från ditt företag och stoppat i egen ficka, du har handlat  för egna pengar åt företaget = insättning.

Mvh Lena