Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Våren2024
MEDLEM

fel i ingående balans vid påbörad användning av visma on.ine

13 SVAR 13
Joachim E
MODERATOR

Hej

Hur har balanserna lagts in från start. Har du läst in en SIE-4 fil eller lagt in balanserna manuellt i systemet?

/Joachim

Antar att de lades in via SIE fil fick hjälp av Visma att överföra

Våren2024
MEDLEM

Ej löst !

Våren2024
MEDLEM

Ingående balansen blev fel när vi överförde från gamla Visma 2023 hur ändrar jag det . har försökt ändra men vet inte viket konto som jag ska använda för att få 0 i slutsumman på ingående banlansen. Är 2023 och 2024 låsta hur ändrar jag det.

Hej

Dessvärre i princip omöjligt att svara på utan att kunna granska bokföringen från året innan. Har du en komplett balansräkning på kontonivå som du kan bifoga från året innan ni startade med oss? Bifoga även balansräkningen från bokföring och fakturering från första året i vårt system.

/Joachim

Våren2024
MEDLEM

Hur kan jag skicka det till dig ? har scannat in det du efterfrågade men hur får jag in den filen till dig

Hej

I forumet tillåts enbart bilder (Jpg, Png) så du behöver skapa skärmdumpar/Screenshots av balansräkningarna.

/Joachim

Våren2024
MEDLEM

Tack för att du försökt hjälpa mig tyvärr lyckas jag ej få in filerna trots att jag har dem som jpg fil. Jag ger upp för nu och försöker få hjälp på annat håll

Hejsan!

Jag måste förstå det här innan jag sätter igång med problemlösning.

Dina ingående balanser är fel. Det är jag med på.

Hur har du gjort för att lägga in räkenskapsår 2023 och 2024, har du en SIE-fil eller gör du det manuellt?

Har du tillgång till balansräkning på PDF eller papper avseende 2023 och 2024?

Mvh Lena

Våren2024
MEDLEM

Räkenskapsåret 2023 bokfördes i det tidigare systemet Visma fick hjälp från Visma att föra över till det nya. 2024 fördes över automatiskt vid avslutande av 2023 men då var ju 2023 ingående balans redan fel så jag får enbart ut preliminära balans och resultaträkningar.har balansäkning på papper har dom även på jpg filer men lyckas inte få över de till detta forum, som jag skrev i föergående svar till Joakim, då kände jag att jag ger upp men vet inte hur jag ska fortsätta. Antar att de ingående balanser varit fel i flera år på gamla systemet men ej uppmärksammats av tidigare bokförare. Hur gör jag nu

Häng kvar ett tag då ska jag dra igång tröskverket och återkomma. Vi löser det här... 

Min lilla dator har inte fått sitt morgonkaffe ännu, och är lite yrvaken. Jag hör av mig när jag är up and running, eller datorn i alla fall...

Sorry for delay, internetproblem...

Då ser det alltså ut som om de ingående balanserna inte hängde med av nån anledning.

Är det så, att om du tar ut en balansrapport i eEkonomi för år 2023 så är alla värden noll på ingående balans, eller är det noll som ingående balans för 2024, eller noll för bägge åren?

Beträffande att ta en PrtScr på skärmen:

• Windowsknappen på datorn längst ner i hörnan till vänster på skärmen klickar du på
  • Skriv snipping tool
  • Lilla programmet kommer upp i listan, så starta det
  • Klicka på Nytt i Snipping toos meny, då blir skärmen lite dimmad
  • Dra en ruta över den text du vill kopiera
  • Klicka på kopiera
  • Gå till forumet och klistra in.

Annars kan du skicka mig rapporterna på:

lena.m.wahlberg@outlook.com

Mvh Lena

Våren2024
MEDLEM

ok