Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!

Brister i Lön 600/Lön Anställd och Teknikavtalet-IF Metall

Hej

Jag upptäcker fler och fler brister/utmaningar i Lön 600 och Lön Anställd utifrån Teknikavtalet trots att avtalet finns som val. 

Det gäller ob-ersättning vid uttag av atf-tid, ob-ersättning vid övertid, tjänstledighet minskar inte bara intjänandet av atf utan det intjänade saldot och helgdagsschema har olika logik i Lön 600 och i Lön Anställds kalender.

Ovan finns avtalat i centrala avtalet / i standardlönearter som inte ändrats.

Finns det fler direkta fel och brister som jag (eller snarare mina medarbetare) uppmärksammat och är denna info sammanställd någonstans?

2 SVAR 2
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej Helena!

Tack för din fråga. Jag ser att du även har varit i kontakt med vår support och att du idag har fått en längre förklaring via mejl av min kollega. Känner du att något saknas i den informationen får du gärna återkoppla antingen här i tråden eller direkt till min kollega, så tar vi det vidare.

Vad gäller din fråga om det finns en sammanställd lista över fel och brister så finns det ingen sådan lista. Programmet har för nuvarande inga större fel som ska påverka er i detta fallet. 

Varmt välkommen tillbaka om du har fler frågor. 
/Ebba 

Hej

Tack för återkoppling, jag har som du skriver nu även fått svar från supporten.

Lösningen var ju tyvärr att använda Timmar/år istället för vad avtalet säger, Minuter/vecka.

Jag måste ändå tycka att detär fel när lösningen från er för att inte bryta avtalet är att använda en inställning som i sin tur bryter mot avtalet.

Allt ovan kräver manuell handpåläggning vilket påverkar lönehanteringen enormt.