Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Christel9
UTFORSKARE

Ej attesträtt längre för anställd, men får påminnelser

Har flera med attesträtt på detta företaget och gjorde en förändring. Tog för en anställd bort attesträtten på en annan anställd. Men personen har kvar andra att attestera, men inte denna enstaka person. Men får fortfarande påminnelser om att den ska attestera, just denna. Som den ju inte längre kan se eller attestera. Har jag gjort något fel vid borttag av attesträtten? Tänkte först att det bara var fel den månad jag tog bort det, men har tydligen fortsatt få påminnelser. 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Christel9 

Det skulle kunna vara så att det fortfarande ligger en väntande post kvar från innan ändringen gjordes. Påminnelser kan fortsätta skickas så länge det finns ett underlag som väntar på attest hos personen, även om själva attesträtten för just den anställda senare har tagits bort.

Ett tips är därför att låta någon som fortfarande har attesträtt för den anställda gå in och kontrollera om det finns något underlag som ligger kvar för attest och hantera det. När posten blir attesterad eller skickas vidare brukar påminnelserna sluta skickas.

Om det inte verkar finnas något kvar att attestera men påminnelserna ändå fortsätter är du välkommen att kontakta supporten så kan vi kika vidare på vad det kan bero på i det berörda företaget. Jag ser inte samma system som dem så det är därför du behöver kolla med proffsen. Du når supporten på 0470‑70 60 00 - idag (dag före midsommar) har vi öppet kl. 08.00–12.30.

Glad midsommar!